mandag den 5. maj 2008

Livsnyderi.

Vejret er dejligt for tiden og det byder jo altid til afslapning.
Jeg har endelig fået hængt den gamle hængekøje op, som jeg købte i Venezuela for knap 10 år siden. Det er virkelig noget der giver ro i sjælen at ligge og kigge op mod en blå himmel gennem trækronen på et nyudsprunget egetræ, mens man søvndyssende bliver gynget blidt fra side til side.


Udsigten fra hængekøjen

Jav-jav er nysgerrig

Katte kan også godt lide at ligge i hængekøje

Så kan man langt om længe få nye danske kartofler og de smager jo fantastisk, det ved vi jo alle.


Der er også begyndt at komme ællinger i søen, de er nu ca en uge gamle og det er sjovt at se dem næsten løbe hen over vandet.



Lige meget hvor man kigger hen så er der noget der er ved at springe ud, her er der nogle blomster og det er jo altid fint.



Til dem der ikke har opdaget det, evt pga de sidder lidt langt mod nord, så er bøgen er også sprunget ud og det ser jo altid herligt ud når det hele er lysegrønt og solen skinner.






Jo alt i alt, så er det nogle ganske glimrende dage jeg har mig for tiden.
Så selv om der er folk som kan fortælle om at de har været ude at fiske oppe nordpå, så er jeg nu ganske godt tilfreds med at være i Danmark lige nu.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Jeg vil gerne give alle mine points til billede nr. 2.
selvfølgelig fordi det kan bruges i min fantasi og bringes lige over til Remstup å, en smuk tur på Gudenåen.
Ud ad min "havedør", kan jeg se vandet. Der er en edderfugl, der passer på sit kræ af en lodden unge, vandet er kun forstyrret af bådenes kølvand, solen har sin gang og kaster lange spejl fra Apussuit og Nukagpiak over det spejlglatte vand. Nyd livet hvor du er -- og pas lige på!! hængekøjer kan mørne. KH jette