lørdag den 10. maj 2008

Rygsækslir

Der er blandt nogle backpackere en tradition for at sy flag på rygsækken, fra lande man har været i. Det er nok primært for at blære sig, en slags "rejse C.V."
Jeg synes det er meget sjovt pga det på sin vis fortæller en historie og så får man også lidt farver på rygsækken. Det er ikke noget jeg går vildt meget op i og jeg har da heller ikke tænkt mig - som nogen gør - at pløje igennem en masse lande bare for at samle flere flag til rygsækken.
Mangs syr også deres nationalflag på låget til rygsækken, men det har jeg valgt ikke at gøre det.
Jeg har hørt at det med nationalflaget startede med folk ikke ville forveksles med andre nationaliteter. F.eks. danskere for ikke at blive forvekselet med svenskere eller tyskere, og Canadiere for ikke at blive forvekslet med amerikanere. Idag tror jeg bare at det er lidt for sjov.
I hvert fald så har jeg fået syet det grønlandske flag på. Det var et i sælskind som jeg fandt i Nuuk. Så det er lidt specielt.


I kan jo prøve at se hvor mange af dem i kender, desværre står der på et par stykker af dem hvor de er fra - det synes jeg er lidt åndssvagt, men nogle gange har jeg bare ikke kunnet finde det uden, kvaliteten varierer også tit.

Ingen kommentarer: