onsdag den 7. maj 2008

Magtkamp

Der kom en svane op i haven. Det blev ret hurtigt klart at Jørgen (katten) ikke ville finde sig i det. Jeg synes normalt det lyder så dumt når folk har menneske-navne til dyr, men hans personlighed synes jeg fortjener at han hedder noget så fjollet som Jørgen.
Han fik sit egentlig navn "killer" pga han som killing var ret dygtig til at fang fugle og flå dem i småstykker, så selvfølgelig ville han ikke lade sig skræmme af noget der sådan set bare var en stor hvid pip-fugl.
Så i en magtdemonstration gik han først tæt bag den for at demonstrere hvor pisse ligeglad han var med sådan et dyr, men nok også for at vise at svanen ikke var velkommen i "hans" have.


Selv da den begyndte at puste sig op og hvæse, gik han bare ufortrødent videre, som om at han var fuldstændig ligeglad.




For at demonstrere hvor meget han ikke frygtede svanen og at det var ham der var den enevældige hersker, gik han om foran den og gik direkte imod den, på trods af at svanen væsede af ham.



Men da svanen nappede ud efter ham, valgte han dog at trække sig.


Men han gik selvfølgelig i sit magelige tempo, som om at han bare ikke gad at spilde sin energi på det dumme dyr og lige ville sige "se min røv".


Jeg tror helt klart at han så sig selv som vinderen af dén magtkamp. Svanen forsvandt jo også til sidst, så svanen må jo have været bange for ham.


Der er ingen tvivl om at Jørgen fortsat er kongen i haven.

1 kommentar:

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Hej M
Det var dog nogle fantastiske billeder du har taget af Jørgen og svanen.
Jørgen er da klart et godt kattenavn. Min galme kat hed Per, hvilket jeg fandt ganske naturligt.
Det ser ud til at dine forældre bor direkte ned til vandet, - dejligt.
Igår modtog amb. pakken fra dig og jublen ville ikke slutte. Men som den lede chef jeg er, lukkede jeg hurtigt låget i og forbød nogen at tage forskud på glæderne, før fredag eftermiddag, hvor vi så rigtig skal hygge os.
1000 tak for pakken,- indholdet ser ubeskriveligt godt ud.
Kh Dorte