søndag den 27. april 2008

Foråret er ved at begynde.

Så er det begyndt at ligne noget der kunne komme til at blive til et rigtig godt dansk forår.

Nu har jeg så været syg 3 uger, med en halsbetændelse, som bare ikke gider at gå væk. Det er selvfølgelig lige mens vejret er aller bedst at man er mest syg. Nå ja, man kan vel altid gøre sig berettiget til en tudekiks. I hvert fald så har det ærgeret mig en del ikke at kunne nyde det gode vejr.
Svækket af sygdom, kunne jeg dog lige mobilisere kræfter nok til at kæmpe mig vej ned i haven hvor en varm Hr Weber var hovedpersonen i årets første grillfest. Der røg både stumper af køer og grise på risten, og man havde endda stoppet noget gris i sine egne tarme, rullet strimler af dens bug omkring tarmen og lagt det på grillen (pølser i svøb). Det var fantastisk.

Gode gamle Weber. Han er min ven

Kattene forstår også at nyde foråret og der er ret meget krudt i dem lige nu, de kravler i træer og sådan noget.


Så er de små bøgetræer begyndt at springe ud. Enkelte af de store er også begyndt, så der er lidt lysegrønt når man kigger sig omkring i skoven.











Og så et eller andet træ som så ret sjovt ud. Jeg tør ikke gætte på hvad det er.







































Så har min mor også ordnet et blomsterbed.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

kastanie i udbrud. Kan du sende lidt skovduft, så sender jeg noget frisk luft fra vandet uden os og tobaksrøg. Hils din mor.
Kærlig hilsen Jette

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Nå så komme Jette før mig, - Jo det ligner helt sikkert en kastanie.
Stakkels dig med din halsbetændelse, men nu er du jo hjemme hos mor(:, så jeg behøver ikke ikke længere træde i karakter med mit moragtige gen, og komme på hjemmebesøg. Håber at foråret giver dig fuld energi tilbage. Savner godt nok en lille kat, når jeg ser billeder af Jeres.
Kærlig hilsen Dorte