tirsdag den 13. maj 2008

Afsted med os

Kl 02.00 (dvs laenge foer man ville kalde det "kl roev om morgenen") ringede vaegguret og jeg tog med min ven Simon afsted mod Kastrup lufthavn. Vi kender hinanden fra at vi i 98-99 var i Venezuela sammen, det var i en stoerre gruppe. Vi har siden snakket om at tage tilbage og impuls blev til handling for ca 14 dg siden. Saa det er hvor i vil kunne finde mig de naeste 2-3 uger.




Destinationen var Caracas i Venezuela, via Paris. Jeg skal nok spare jer for div vredesudbrud over hvordan De Gylle lufthavn i Paris og Air F...ing France de goer tingene paa, men i hvert fald saa kom vi, og mange andre, ikke med flyet videre, pga de ikke havde styr paa tingene.
Paa den positive side saa vi fik en gratis overnatning paa et hotel, noget mad og en toilettaske og muligheden for at se Pris. Saa fik vi ogsaa muligheden for at for at drage nytte af det spanske som man havde knoklet saa meget med at laere dengang man gik i skole - OK engagementet var maaske ikke saa stort dengang, saa det var ikke vildt meget fransk man kunne, men af den smule der var kommet ind, der var stort set alt sammen vaek. Man siger jo at man skal proeve og selvom man siger at franskmaend ikke kan engelsk, saa var de da villige til at forsoege paa engelsk, da de hoerte hvor forfaerdeligt det loed da jeg proevede paa fransk.







Vi fik spist lidt mad, set Eifel taarnet (paa fransk Le Eifeltaarn) og triumfbuen (paa fransk Le triumfbue). Nu kan man ikke komme med den store udredning om hvor fed en by er paa baggrund af et par timer, men udmiddelbart saa synes jeg ikke at Paris er markant federe end Koebenhavn - pigerne i Koebenhavn er i hvert fald koennere.

Naa men rejsen videre den gik fint. Vi fandt videre til Mochima, som er en lille by ud til vandet, som vi havde vaeret i tidligere. Vi ankom sent om aftenen igaar og idag skulle vi saadan set bare have fat i nogle penge.


Pengene.... kurser har aendret sig siden sidst og da Bolivar (venezuelanske penge) de ikke er meget vaerd, saa har man besluttet at stryge 3 nuller og kalde dem "Bolivar Fuerte", som betyder noget i retning af store Bolivar). Saa vi er lidt snot forvirrede omkring hvad ting koster, men en stor bolivar eller 1.000 alm er ca 2 kr vaerd. Oven i det med pengene saa er der vroevl med mit VISA saa vi har lige spildt 3-4 timer paa det.

Saa man kan finde massere af brokke sig over hvis man har lyst til det. Aerligt talt saa generer det mig ikke rigtigt, for jeg er ikke kommet for at flyve, bo paa hotel i Paris eller gaa i banken, saa jeg kan ikke rigtigt se det som noget problem at de ikke er oplevelser jeg kan hidse mig op over.

Ting jeg derimod KAN juble over er at er at det selvfoelgelig er varmt, solen skinner og folk er rigtig flinke. Det er ikke alt det spanske der er forsvundet, selvom man af og til faar nogle lidt undrende oejne.

Nu skal vi bare se om vi kan finde noget strand.

2 kommentarer:

Pipsen sagde ...

Hej Michael
Jeg glæder mig til at læse/se mere om din tur. En anelse sure er rønnebærrene nok.... ;-)
Og jeg forstår godt du nyder tiden i Dk lige nu, hvor Danmark viser sig fra en af de mere skønne sider....
Men.... hvis jeg nu spørger rigtig pænt..... tror du så ikke, at det måske kunne tænkes, at du ville overveje, at tage det med i dine planer, at komme forbi Maniitsoq igen? Det er jo mildt sagt dødsygt.... Rikke og Dorthe på barsel, Michael i Dk og inden længe tror Flemming også at han vender tilbage til Dk og et totalt iorden nurse-par, vender hjem før tid pga div sager.... Helt ærligt, jeg garanterer for at vi får ene gamle tudser istedet... og så er det sgu snart ikke sjovt at gå på arbejde mere og ikke længere nogen der stikker hovdet ind på mit kontor og spørger om noget fantastisk klogt og sjovt...(dig og Flemming...)
Nå...lige et lille hjertesuk..... men fedt nok at kunne følge lidt med i din dagligdag alligevel...
Fortsat god ferie!
Knus herfra

Flemming sagde ...

Hej Michael dit heldige asen :-) Gid det var mig, der var på tur i Venezuela. Det lugter dejligt af eventyr og en masse spændende oplevelser :-)
Jeg håbe, I får en rigtig god tur derovre, og undgår malaria, tarantelbid, hovedjægere (de gemmer sig jo bag hvert gadehjørne ;-)).
Nå anyway. Ha' en fed ur og husk nu at tage en masse billeder...
Takuss

Ps.
Vi havde snevejr igen i forgårs....