mandag den 31. marts 2008

En tur vestpå.

Jeg var et smut vestpå for at besøge min storebror og hans kæreste i Billund - og hans to katte, hvoraf den ene pissede på min dyne da jeg lå og sov, og igen dagen efter da jeg lige var stået op. Så ved man at det bliver en lang dag.

Nå men i fredags var vi til en super fed koncert med Danser med Drenge.
Det var i Vorbasse - hvad er det for et navn at give en by??
Jeg kender ingen vorbasser, men bare ordet "Vorbasse" det kan få mig til at trække på smilebåndet. Jeg kommer til at tænke på en Dirch Passer film eller sådan noget. Eller på noget man kan spise lige som en wienerbasse, eller på en grissebasse eller en brumbasse.

Jeg kan ikke forestille mig hvad der er gået galt da man grundlagde byen. Først var der et hus, så et hus til, så kom der endnu flere og til sidst satte de sig ned og diskuterede et navn for denne samling af huse. Jeg forestiller mig en flok mennesker sidder rundt om et bord og klør sig i skæget og én pludselig rejser sig glædestrålende op, banker i bordet og udbryder "Jeg har det sku, vi skal hedde Vorbasse", og så udbryder der sig jubelscener og klapsalver. Det er så blevet offentliggjort og der er INGEN der har stoppet den process under vejs.
Nu er det ikke mig der bor der, så jeg skal da ikke dømme, og hvis det virker for dem så er det vel det vigtigste.

I hvert fald så var musikken rigtig god og der var fadøl, kolde fadøl, dejlige kolde fadøller - suk, desværre så tror jeg de var så kolde at jeg fik forfrysning i hjernen af dem - for de gav godt nok lidt hovedpine dagen efter.
Jeg har desværre ingen billeder fra koncerten.

Nå men brormand han bruger nogle gange sin fritid på at smide folk ud af en flyver. Jeg ved ikke om man kan kalde ham en luftens dørmand. Jeg ved i hvert fald at han nogle gange får fingeren når folk er på vej ud af døren - og den mekanisme kender vi vel alle fra når man bliver smidt ud af et værtshus.

Schani og "Tømreren" udveksler håndtegn.
(Dette billede er taget af "Tømreren" og jeg har neglet det fra http://www.skydive2000.dk/ - resten af billederne er mine egne)

Der er tilsyneladende et rygte inden for faldskærmssporten, som går ud på at man ikke gider at hoppe ud af hvad som helst der kan flyve. Det skal helst have lidt sjæl og stikke lidt ud af mængden.
Dvs flyet skal være malet i alverdens farver, smukt dekoreret med gaffa tape, rustpletter osv, piloten skal desuden være lidt bindegal så de der evt er bange for at springe, de kigger een gang på piloten, så på flyet og så tør de ikke blive i flyet.
Personligt synes jeg at det var et pragtfuldt stykke maskineri.




Nå men jeg var med nede at se på, men det blæste for kraftigt til at nogen kunne blive smidt ud af en flyver - op kan flyveren altid komme og ud kan de da også komme, det er mere problemet hvis det blæser for meget når de kommer ned. Der var kun to som blev sat af og så stoppede man for den dag.



Lidt ærgerligt, for der sad mange og ventede på at komme op. Jeg var selv kun med for at kigge på og det fede er ikke at sidde i en faldskærmsklub hele dagen og se på andre, vente på at vejret bliver så de kan komme op at springe.
Heldigvis så kunne man stadig flyve, så vi var lige oppe at se på nogle skyer.










På trods af at de faldskærmsudspringere ikke tør lande med ham, så kan jeg fortælle at vi kom alle ned i ét stykke og at det var rigtig rigtig fedt. Jeg synes altid at man får lyst til at man kunne have blevet deroppe - det gælder selvfølgelig kun de små sportsfly, ikke de store kommercielle trafikfly, der transporterer dig fra A til B for det er da det mest dødsyge i verdenen. Dét her var derimod rigtig rigtig sjovt.
For dem som måtte have interesse i at høre om min tandstatus, så kan jeg fortælle at jeg har været til tandlæge. Jeg havde kun ét hul, som skulle have en fyldning.
Jeg havde ellers forestillet mig noget med at der skulle et større ingnørarbejde til.

2 kommentarer:

Flemming sagde ...

Hey Michael

Fede billeder, du har fået skudt oppe fra flyet. Du har ret i at det ser sjovt ud. Lidt ligesom Dash 7 her i GL ;-)

Jeg skal forresten til koncert i Nuuk på fredag med rødderne dernede. Bandet hedder vist "Pink Floyd jam" eller sådan noget, så det skal nok blive fedt.

Godt at høre, at dine bisser har det godt, og at man stadig kan få forfrysninger af fadbamser ;-)

Hygge!

Unknown sagde ...

Hej Michael!
Dejligt at du har været i hovedlandet.
Vor:er en hedensk helligdom, og basse er som dig = stor.
Se efter helligdommen!
Det var der de havde den store transportvej sydpå, for 2000 år siden

Viborg: borgen med helligdommen

Kærlig hilsen Jette