onsdag den 12. marts 2008

Gode ting ved Danmark


Så har jeg været i Danmark en uge. Jeg har fået set lidt venner, krammet nogle træer, klappet nogle katter og spist en masse af de ting som jeg ikke kunne få på Grønland - især jordbær er jo helt fantastisk.

Mine forældres dovne kat jav-jav

Tegn på forår

Så er den historiske dag endelig kommet, som vi drengerøve har måtte vente på i ca 20 år.... Dagen hvor man kan få fornøjelsen af at se en Rambo 4 i biografen. Det er en fantastisk og velspillet film, plottet er både overraskende og det dybere budskab med filmen giver virkelig stof til eftertanke. Jo, den skal nok suge et par Oscars hjem.
Andre der ikke har forstand på film ville måske sige at det var en halvfed gammel mand i en jungle der pløkker badguys og at det eneste nye det er at der er kommet nogle federe special effects.
Budskabet tror jeg var noget i retning af at det er helt i orden at pløkke hinanden i smadder, hvis man virkelig har lyst til det. Men det var jo også budskabet i de tre andre, så mon ikke den efterhånden er feset ind.
I hvert fald så synes jeg at det var fantastisk.




Biografbillet til at se Rambo 4

Der går endda rygter om at der også kommer en Rambo 5 - det ville jo være helt fantastisk.

For dem der synes at man skulle stoppe mens legen er god, kan jeg afsløre at der også er en Indiana Jones 4 på vej.
Det kan godt være at hele Danmark ved sådan nogle ting, men hvad der går i biograferne har jo ikke været så vanvittig relevant at følge med i for os i Maniitsoq, for vi har jo ikke nogen biograf.

5 kommentarer:

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Hej Michael
Pas nu på du ikke får stress med alt det du oplever på rekordtid i Dk.
Du har godt nok været ved at tage livet af mig da jeg åbnede det afskes kort du havde lagt til mig. Jeg ved ved at vælte ned af stolen da de vildeste Abba toner HØJLYDT strømmede ud af kortet, hi, hi. Tak for din hilsen og den søde DAM-Trold som pt sidder på mit skrivebord på kontoret og vogter over mig. Chokoladekrymlen, ja den er vel tænkt som noget strøgelse der skal oven på en desert eller noget i den stil. men du kender mig jo....jeg heldt straks halvdelen lige ned i l...halsen og tænkte på at jeg var blevet ensom i mine synder efter at du var rejst):
1000 tak for tingene og dine søde ord Michael.
Bedste hilsner
Dorte

Flemming sagde ...

Hejsan

Jeg ser, du sagtens kan få tiden til at gå derhjemme :-)
Du har endda været kulturel og er gået i biffen. Gringo!!! Jeg er slet ikke misundelig :-(

Her i Maniitsoq er der stadig p....koldt. Ingen tegn på forår eller opførelsen af en biograf. Nederen...

Jeg må indrømme, at der er blevet lidt tomt heroppe, efter du tog hjem, men mon ikke vi overlever. Dorte planlagde jo også, at du kommer igen til sommer ;-)

Nå... Hygge!

Flemming

Pipsen sagde ...

Ja ja Michael.......
Efter en en velfortjent ferie er jeg nu tilbage på bloggen. Og da jeg heller ikke er god til det der med farveller, som vi siger på fyn, så fik vi også bare sagt "Takuss" i brugsen.
Og jeg mener "takuss". For bare vent.... når du har set de første 5-10 halvdårlige biograffilm og drukket flad cola i papbægre, krammet de første 20 træer, og hvad det ellers er man kan foretage sig i Danmark....(ja hvad er det egntlig man kan foretage sig i Danmark? )så er jeg overbevist om at vi ses igen, når sommeren går på hæld, når Grønland viser sig fra sin smukkeste side og fjeldørreden stimler sammen i elvene. Tro mig: Jeg har prøvet at drive Grønland ud af blodet....det lykkedes ikke! Må jeg minde dig om hvor ufatteligt smukt det er, når solen gnistrer i den løse knitrende sne, hvor hyggelig en snestorm kan være, når man sidder indendørs med varm kakao og nybagte boller....
Hvor fantastiske fjeldene tager sig ud i aftenskumringen eller dagens første solstråler.... Og folket her, samfundet på godt og ondt, man kan ikke, på en eller andet mærkværdig uforklalig måde lade være med at tabe sit hjerte her.
Så vi ses til sensommer.
Nyd det danske forår og så bliv fastansat næste gang, så kan du komme hjem og kramme træer indimellem. Og hvem ved, når aluminiumsværket kommer, så laver vi sgu da bare vores egen biograf og inviterer mor op og lave frikadeller. Pas på dig selv, til vi ses.

Unknown sagde ...

Hej Michael!
Dorte spiser frugt, no cola.
Flemming har madpakke med hjemmefra med rugbrød!
Pia har abstinenser efter tyrker kebabser.
Jeg fortsætter med dåsemad.

Hvad får du til frokost?
Kærlig hilsen Jette

Michael sagde ...

I stedet for at bruge kræfter på at give mig hjemve, så skulle i heller se at få gjort noget ved at opdatere jeres egne blogs lidt. Vi taler jo uger og måneder siden der sidst er sket noget.

Orv Jette du gav mig en idé, jeg var på Pizza Hut idag, jeg må da se at finde sådan en rigtig snavset rulle kebab et sted. Det kunne jeg godt trænge til.