lørdag den 19. juli 2008

"Niviarsiaq med usuk"

Blomsten "Niviarsiaq"

"Niviarsiaq" betyder på "en ugift pige", men det er også navnet på nationalblomsten og så betyder det også sygeplejerske - "Niviarsiaq med usuk" beskriver så en mandelig sygeplejerske.
Jeg har ikke helt kunne finde ud af hvilken blomst det var, men jeg har så heller ikke ledt så meget. Jeg fandt så ud af forleden at jeg havde faktisk taget et billede af den - blomsten altså.

Vejret har været pragtfuldt den sidste uges tid, og man kan se folk rende rundt med rifler, fiskestænger og myggenet, alle på vej ud af byen enten til lands eller til vands. Man kan se en mindre flåde komme sejlende hjem om aftenen, alle har de været ude at nyde naturen på hver deres måde. En af de rigtig gode måder er pr båd, som f.eks. Mikkel har, men et par gode støvler er også en god måde at komme omkring på. F.eks. så har Flemming og jeg et "hemmeligt sted" hvor der altid er massere af fisk... Altså normalt... Vi var der forleden og vi var faktisk glade for at vi fik den flotte tur og så behøvede vi heller ikke at have det bøvl med at rense fisk osv - to ulke og noget tang var hvad det blev til. Turen var dog rigtig flot og det er det vigtigste.

Kaptajn Mikkeli

Flemmingi ved "Det hemmelige sted"
Selvom der ikke var fisk, så var det et fint sted alligevel

Et andet og endnu mere hemmeligt sted var jeg ude at fange lidt fisk idag sammen med Tobias, hans kærese og en veninde. Vi fangede lidt torsk og gik i land hvor vi grillede en af dem, sammen med nogle pølser osv. På vej hjem så vi en stor pukkelhval der lå og spiste.










Nu er det ikke fordi at jeg vil blære mig og fortælle lystfiskerhistorier, men jeg vil for god ordens skyld sige at jeg fangdede dagens største fisk, en torsk på 2 kg og 59 cm - det er en pæn fisk, men bedst af alt så var det altså at fiske og rent faktisk fange noget

Fisk

Ingen kommentarer: