lørdag den 2. august 2008

Alting har en ende

Så sluttede min lille tur tilbage til Maniitsoq. Vejret havde været fantastisk stort set hele den periode jeg var der. De havde godt nok placeret mig i en vakant lejlighed som er berygtet for at være voldsomt lille, hvorfor den har fået øgenavnet "Frimærket". Selvom der ikke var en egentlig havudsigt, så var der ufatteligt smukt om aftenen når solen gik ned.




Nu er jeg ikke den store tilhænger af fysisk hårdt arbejde og når folk siger at man har det så godt bagefter, så kan jeg altså godt springe direkte i "have det godt" fasen, uden at spilde tiden på div ubehag. Ikke desjo mindre så havde jeg ladet mig overtale til at komme op at give en hånd med Pia og Tomas hus.




Pia står og får malerhjerne

Udsigten

Så var jeg også lige til en sidste kaffemik og det er jo altid dejligt. Det var en kollegas søn der blev 2 år.



Konkret bevis på at Flemming godt kan spise kage

Så var jeg også på en 2 dages tur i hytte. Vi fik fisket, grillet og lidt af hvert. Det var rigtig hyggeligt.

Myg var der som altid massere af.
Så man kunne ikke gå udenfor uden myggenet


Vi fiskede lidt torsk og havkat.
Rikke var den eneste der kunne fange de katte, først en som havde en pæn størrelse. Der var meget hylen og skrigen inden den "gik mod lyset" og roen bredte sig. Senere fik hun en anden og den var så stor og grim at der var en reel mulighed for at den ville bide et helt ben af os.
Selv en time efter at den var dolket 50 gange i hovedet, havde fået skåret hovedet af og renset, så bed den sammen når man stak noget ind i munden på den.
Det kan godt være at der er folk der har fanget større og grimmere havkatte, men den her var noget af det grimmeste jeg i mit liv har set. Man begynder at forstå når man hører historier om folk der i panik har skudt dem, selvom de lå i bunden af båden.

Her et stykke klippe jeg forsøgte at åbne munden med

Hovedet af en anden havkat - læg mærke til Flemmings kniv der ligger ved siden af.


Det sidste måltid bestod af søpindsvin

Så skulle jeg hjemad. Jeg kan ikke sige så meget andet til det end at det første fly det flyver altså pokkers tidligt.


1 kommentar:

Pipsen sagde ...

Aaj...helt ærligt...der skulle være censur på de billeder.....ku du ikke have fundet nogen hvor jeg bare ser ud som om jeg er normal...?

Nå men ellers så vil jeg da bare sige at ikke alting har en ende...nogle ting har bare pauser...såååeh... vi ses igen heroppe igen,ikk?