søndag den 3. august 2008

Grønlandsdag i tivoli


Som nogen måske ved så er 1 august dagen hvor folk fra Grønland eller som har en eller anden form for tilknytning til Grønland, de tager i tivoli for at mødes. Det startede i 1975 med en skoleklasse fra Nuuk der aftalte at mødes i tivoli året efter. Det gjorde de igen året efter og det har så udviklet sig til at 1 august er dagen hvor alle mødes. Faktisk så var det i år hele 3 dage. Man siger at det er umuligt ikke at se nogen man kender.

Nå men det kunne jeg da ikke gå glip af så jeg aftalte med Ea som er en dansk sygeplejerske jeg kender fra Maniitsoq at vi skulle mødes, hun kom hjem aftenen før.
På vej mod indgangen hørte jeg toner som jeg kendte og tænkte "Det er sku da Angu..."


Angu

Nå men det var en rigtig hyggelig aften og jeg mødte da et par stykker som jeg kendte derinde.




Senere sang Julie Berthelsen også. Det er jo også altid godt, om ikke andet så at se på, hvis man har gode øjne.




1 kommentar:

Лена sagde ...

oh! my lovely Julie! cool pics!...)