mandag den 4. august 2008

Skulle dét være sundt???


På en solrig søndag eftermiddag havde jeg begevet mig mod Østerbro Stadion for at se en begivenhed der startede i det gamle romerrige.
Dengang holdt romerene meget af at så på unge, nøgne, veltrænede mænd, der smurte sig ind i olie og konkurrerede mod hinanden. Man skulle tro at det var noget man idag ville betragte med væmmelse og foragt, men tvært imod siger man at det er så sundt og der anbefales midst 30 min af det hver dag. For i grænselandet mellem det syge og det sunde finder man atletik.
I mellemtiden er der dog kommet regler om at folk skal have tøj på, men det var nu meget sjovt alligevel.

Når man går rundt og ser på så mange sunde aktiviteter, så mindes da man i skolen havde motionsdag og prøvede nogle af de dicipliner. Det var somend ret morsomt og så slap man for at sidde og halvsove i et klasseværelse hele dagen. Engagementet var nok ikke så vanvittig højt og konklutionen var også hver gang at måske skulle jeg prøve med dart istedet...

Når jeg ser spydkastere tænker jeg altid på Asterix og Obelix hvor der er spydkaster med en enormt overtrænet højre arm og en meget slatten venstre arm.




Så er der diciplinerne for dem der bare løber i ring hele tiden. Nogle gør det mange gange, andre gør det knap så mange gange.


Nogle springer over ting når de løber.


Nogen forærer ting til hinanden når de løber


Højdespring var aldrig rigtig noget for mig, det har nok noget at gøre med at jeg bliver påvirket lidt mere af tyngdekraften end de fleste andre, men hende her gør det da ganske fint.





Stangspring har jeg altid syntes så helt vildt sjovt ud, rigtig tegneserieagtigt. Manden der har fundet på den diciplin tror jeg har været en ret festlig type. Det må også have fået folk til at spærre øjnene noget op da han fortalte om det første gang "Du tager en lang pind, løber så hurtigt du kan og så sætter pinden ned i jorden og ser hvor langt den kan slynge dig op i luften...."





For at komme div vittige bemærkninger i forkøbet, så vil jeg gerne lige gør det klart at det var hverken nøgenhed eller ambition om selv at motionere der gjorde at jeg lagde vejen forbi.
Grunden til at jeg var der var derimod at Marianne, som jeg mødte over julen sidste år i Maniitsoq, stillede op i diskos kast. Jeg har ladet mig fortælle at hun kan slynge sådan en pænt langt ud i fædrelandet, så jeg glædede mig meget til at se det.

En UFO over København...?

Sådan ser man ud når man har vundet guld i diskos kast (igen).

Tillykke med guldet Marianne!!!

2 kommentarer:

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Hej M
ja jeg må sige at jeg blev noget overrasket over at se at du havde begivet dig ud for at se noget der havde med fysisk aktivitet at gøre.
Et stort tillykke til Marianne skal der også lyde herfra.

Pipsen sagde ...

Hej du gamle...
Jeg forstår til fulde din forundring......
Jeg er heller ikke helt sikker på det er sundt...men kan være underholdende nok at se på....