søndag den 23. september 2007

Så kom der sne







Man vågner op en morgen og så er det hele hvidt....
Så ved man at det er på de tider hvor man skal finde diverse skiundertøj, huer, vanter, tykke sokker og hvad man ellers har af vintertøj.

Snakken var også faldet en del på hvornår den første sne ville komme i Maniitsoq, for vi kunne allerede se at flejdtoppene rundt omkring de var begyndt at blive hvide.

Vi kan også se mere og mere nordlys om aftenen, så det bliver nu meget godt når grønland trækker i vinterfrakken og vi får massere af sne og nordlys der blafrer om aftenen og natten.

Ryggen har det ellers ok, jeg er begyndt at arbejde igen, kun 8-12, mere kan min ryg ikke klare som det ser ud lige nu, men det går da stille og roligt fremad.

4 kommentarer:

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Nå Michael, du nød også nordlyset igår aftes. Jeg selv var også ude med kamaret, men er ikke kommet så langt mht, at få mine fotos ud på min blog.
Nå jeg må smutte, har fået anbefalet at se filmen Koret der kommer lige om lidt.
kh Dorte

Mikkel Ege Hübsch sagde ...

Er din fangstmetodeafstemning hemmelig i almindelig demokratisk forstand eller sidder du og tjekker ideniteter og ip-adresser så snart der er blevet afgivet en stemme???

Michael sagde ...

Mikkel
Prøv at tænke på hvad en blog egentlig er for noget.

Det er mig alene der bestemmer hvad der er på, jeg kan frit slette folks indlæg og jeg skal ikke stå til ansvar for hvad jeg skriver - ok måske lidt i kantinen til frokost.

Jeg betragter det som min egen lille diktatur-stat, der bliver ført med en hård og kynisk hånd - demokrati og den fri presse det er ikke noget der har med en blog at gøre.

Hvis du kan vise mig hvordan jeg tjeckker identiteter og Ip addresser, så jeg kan forfølge folk der ikke ved noget om fiskeri, så ville jeg sætte pris på det. Hvad er et diktatur uden en hemmelig efterretningsjeneste.
:O)

Men med den teknologi som jeg besidder lige nu, der kan jeg desværre ikke se hvem det er der stemmer - så du kan roligt trykke på lige præcis det du føler for.


Mvh
Michael

Dortheivalo sagde ...

Dejlige billeder! Har først lige fundet din blog, men det er absolut ikke sidste gang jeg kikker forbi, for at se Grønland gennem en andens kamera. Torrak.