lørdag den 8. september 2007

Stenerdag.

Der kom lige lidt orkan forbi Maniitsoq så det er ikke til at komme udenfor - DMI har beskrevet det som skyet, regn og 10-12 m/sek, det var alt imens havet væltede ind over div bølgebrydere lige udenfor mit vindue, så der blev slynget vand 10-20 meter op i luften, man var ved at blive blæst omkuld når man gik ud og det ruskede godt og grundigt i vinduerne.
DMI er ikke så pålidelige, og personligt synes jeg at de burde skrotte alle de satelitter og istedet anskaffe sig en "vejrsten". Det er i hvert fald den vi retter os ind efter heroppe.

Man har en ganske almindelig sten ståend udenfor og så aflæser man den efter følgende:
Stenen er våd: Det regner
Stenen er tør: Det regner ikke
Stenen er hvid: Det sner
Stenen er væk: Det er tåget.
- Den slår aldrig fejl.

Vejrstenen siger at det har regnet en del, det er overskyet og blæser nu.
Så selvom det ikke blæser så meget som igår, så er der ikke rigtigt noget der lokker så meget udenfor.
Så idag bliver bare en hyggedag.
Så har jeg fået afprøvet min gave fra kollegaerne i ambulatoriet. Som gav mig fodbadesalt, som hentydning til at jeg ikke havde plejet mine fødder så godt da jeg kom ind i skadestuen.
Så jeg har haft en rigtig sløv morgen med varm cacao og fodbad med urtefodbadesalt med eukalyptus.... - det lyder lidt fesent, men er faktisk ganske behageligt.

1 kommentar:

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Stenerdag har vi alle brug for, - personligt tænger jeg gevaldigt til en. Nå men Michael det var dejligt at gense dine fusser i en lidt bedre stand end sidst.
Og du har ret det er vældigt hyggeligt med en gang fodbad og cacao.
kh Dorte