søndag den 17. februar 2008

HEDEBØLGE ! ! !

Det var rigtig koldt sidste weekend, siden er det blevet lidt varmere.
Ca 30 grader varmere for at det ikke skal være løgn. Vi har lige nu kun minus et par grader, så det er jo faktisk varmt.

Isen er i løbet af den sidste uge begyndt at bryde op og fangerene kan komme ud på havet. Vi der nåede at fiske fra isen, må se os heldige og forberede os på i tiden fremover at trættes vore venner, familie og kommende generationer, ved at fortælle om "Dengang i vinteren 2008 hvor det var så koldt at... osv osv".
Min dør som jeg ellers frygtede ville ende som en massiv blok af is, den er tøet op og for dem der var bekymrede for om min Aloe Vera plante ville overleve kulden, der kan jeg sige at den har det fint.
Det har forandret, ikke blot min dør, men også landskabet ret meget - eller hedder det så vandskabet, når det er vandet man snakker om og ikke land?
Folk siger at det i næste uge skal blive rigtig koldt igen, så det er bare om at nyde det.
Ligemeget hvad, så har jeg lige et par billeder som viser forskellen.

For en uge siden
Idag


For en uge siden
Idag


For en uge siden
Idag

3 kommentarer:

Pia sagde ...

Hej Michael, Tak for kigget - sikke flotte billeder. Jeg kom forbi den blog via Dorheivalo, som linker til dine flotte billeder i dag :-)
Mvh PiaT-Malmö
http://piatoft.blogspot.com

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Hej Michael, flotte billeder. De giver et fint billede af de store temperatur udsving vi har haft. Næste gang du kommer bør du invistere i planten: Svigermors skarpe tunge, som kan klare lidt af hvert.
kh Dorte.

Flemming sagde ...

Hey dengse

Rikke ville være stolt over at høre, du tænker så meget på din bækkenbund :-)