mandag den 9. juni 2008

DHB 2008

Der var Danmarks Hurtigste Bil (DHB), på den nedlagte Flyvestation Vandel weekenden. Det er et årligt, bilstævne, for folk der godt kan lide hurtige biler. Der kommer over 20.000 mennesker til sådan noget.


Det er somend ikke fordi at hurtige biler siger mig det store, men jeg var som behandler på en ambulance. Det var via. en privatejet redningstjeneste der hedder Ambulix, som bliver hyret til stævner og lign. Behandlere og brandmænd er primært sygeplejersker, læger og proffessionelle brandmænd. I hvert fald så stillede vi med 2 brandbiler og 2 ambulancer.



Vi skulle være klar hvis noget gik galt på banen hvor de kørte ræs, men der hvor vi havde mest at lave var med div patienter, som var kommet til skade på alverdens måder. Primært var det nogen der havde festet lidt for hårdt eller var dehydererede og så allergikere, som havde en ret slem tid pga det hele var knastørt og det var bare en kæmpe stor græsmark det blev hodt på.




Jeg ved ikke det store om biler og jeg havde lidt svært ved at sætte mig ind i det vildt facinerende ved det, men de var i hvert fald gejlet ret meget op alle sammen.





Der kom også nogle F-16 fly ind over. Det var ret fedt.




Så var der også nogle røde biler med en hest på. Selvom jeg synes det er lidt tøset med en hest på sin bil og rød er jo også en tøsefarve, så var de da meget fede alligevel.



Om det var pga varmen eller pga der ikke var særlig meget plads, så var der nogle valgte at hænge ud af vinduerne eller stå udenpå bilerne.


I hvert fald så havde vi rigtig travlt med alle de mennesker der kom galt afsted. Brandmændene havde også sit at se til, pga folk der tændte grill i deres telte eller ude på græsmarken. Så vi knoklede hele weekenden igennem, jeg tror ikke at der var nogen af os der fik mere end 2-3 timers søvn i alt. Vi var bare igang konstant, men selvom det var nogle lange nætter og der kom et tidspunkt hvor man gerne lige vil have en pause, så var det rigtig sjovt.

Ingen kommentarer: