onsdag den 24. december 2008

Glædelig jul

"Katten den skal også mærke det er jul"

Det er med stor fornøjelse at jeg kan ånde lettet op og konstatere at det trods alt blev jul igen i år. Fornøje-Frederik fik sin mor at se, Brugs uddeleren og Fiffi Jørgensen blev venner igen, Fiffi junior blev gift og bosatte sig på Grønland som fanger, Pyt og Jo Jo fik kinanden, vildnisserne blev glade igen og blev store igen, Lunte fik lavet risengrød og der blev højlydt sunget "Deeeet er risengrød...." i den hemmelige sukkermølle. Det var ellers lidt af en gyser til sidst.

Her i julen kan jeg godt komme at savne de sneklædte fjelde, den knitrende lyd når man går gennem sneen og julestjerner i hvert et vindue, folk går i kirke i de traditionelle grønlandske dragter og der bliver sunget i kirken til det den store guldmedalje, ud på aftenen og natten kan man så se nordlys, hvilket det aldrig rigtigt lykkedes mig at blive træt af, eller mindre facinteret af at se på.
Dorte, min tidligere afdelingssygeplejerske fra Grønland, har fortalt at hun traditionen tro har lavet marcipanbrød til alle i ambulatoriet, til når vi sidste dag lige inden vi gik hjem til jul, holdt julehygge i ambulatoriet.
Hun er egentlig på barsel, men det er nok meget godt at hun gjorde det, for jeg har en fornemmelse af at Hans-Frederik, som dækker for hende, bliver lidt svær at overtale til at lave konfekt til kollegaerne, men man ved jo aldrig.

Der er massere man kan savne her i julen, men trods det tunge gråvejr, så er det ganske udemærket at være i Danmark. Jeg er i den heldige situation at det har lykkedes mig at få fri idag, så jeg for første gang i 3 år kan fejre jul med familien i Danmark, det bliver jo meget sjovt.

Som en sidebemærkning, så fik jeg fra min fagforening Dansk Sygeplejeråd jeg julegave ind af døren, på lille juleaften. Det var endnu en gang en opkrævning på 374,50 kr i konflikt tillæg. Rigtig lædelig jul til dig Connie Kruckow....

Jeg håber at i alle får en rigtig glædelig jul alle sammen.

Glædelig jul

1 kommentar:

Dorte Vangsø Simonsen sagde ...

Kære M
Først og fremmest ønskes du også en glædelig jul, - ja her er det stadig 2. juledag.
Hvor er det er søøøøødet billeder af lille mis der ligger på gaverne. Sjovt nok elskede mine katte også at ligge blandt julegaverne under træet(:
Der blev delt marcipan ud og ønsket glædelig jul.
Her hos os blev det en glædelig jul, - Nukavaraqs første, - Nuan(:
Den 30. drikker vi så Champange og spiser kransekage, som du sikkert husker og ønsker godt nytår. Det ville være dejligt om vi fik dig at se i det nye år.
Rigtig godt nytår ønskes du også her på Bloggen fra din ex-chef.