mandag den 7. januar 2008

Du ka' ta' det

Sådan kan det gå hvis man ikke passer på....



Nu tænker folk nok at de har ondt af staklen der bor i 16 D, men det er der slet ingen grund til.

Han har lige været i Nuuk over julen og nytår, hvor han har levet det gode liv og det har han sørget for at dele med os om i ny og næ, mens man har været på arbejde, levet en grå og trist dagligdag hvor man godt kunne bruge bare en tur på en cafe, i biffen, en fadøl eller lign.
Som tak for at have delt disse oplevelser, har nogen i lokalsamfundet omdannet hans almindelige lejlighed til en kombi-lejlighed, hvor man kombinerer en moderne lejlighed med en iglo.
I praksis gøres dette ved at murre døråbningen til med klodser skåret ud af sne.
Der gik ikke længe fra de gik igang med det, til naboer kom ud og kiggede forvirret på arbejdet uden helt at vide hvad de skulle sige til det, og børnene i området de kom næsten med det samme og begyndte at slæbe sneklodser op til døren - de syntes det var hylende morsomt.

En kollega som for nogle år siden bestred hans job og nu arbejder i Danmark, kom med foreslag om at hælde vand i låsen så den frøs til, konstruere muren på en måde så det var som at hakke i hærdet beton når han kom hjem, der var massere af foreslag - Hun kunne jo sagtens være kæphøj, for når han kom hjem, så var hun taget tilbage til Danmark.

Men med til historien hører også at for et års tid siden var han en af hovedbagmændene for konstruktionen af en kæmpe snemand og en række mindre foran min dør, hvilket gjorde at jeg måtte gå sidelængs ind af døren, helt indtil foråret kom.

Min dør da jeg kom hjem fra Nuuk sidste vinter

6 kommentarer:

Flemming sagde ...

He he.... Den var jeg vist selv ude om....
Jeg håber, I havde lige så meget sjov med at mure døren til, som vi havde med at bygge dig en kone sidste år. Det var sgu grineren :-)

Selvom det ikke er det fedeste om morgenen, at skulle sparke sig vej gennem en mur af sne for at nå døren, så tak for velkomsten alligevel.
Jeg må se, om jeg kan udtænke en passende "hævn" ;-)

Mikkel Ege Hübsch sagde ...

Skynd dig lige med hævnen for Michael ta'r hjem 4. marts - og det skulle jo nødigt gå hen og gå ud over mig :-)

Michael sagde ...

Tjaa, der er jo også andre som er ude at rejse lige nu og som nok godt kunne trænge til at vi lavede noget sjov. F.eks. en anden blogejer der er i Danmark lige nu
:O)

Pipsen sagde ...

Helt genialt....jeg kunne ikke have fundet på noget bedre. Jeg gad godt have været en flue på væggen, eller en ravn på taget, da han kom hjem fra Nuuk.....
Ps jeg er vist forresten nok nødt til at have lidt assistance til at få sat nogle af alle de der sjove ting på min blog....jeg prøver at gøre præcist som du har sagt...men nej...jeg er sikker på den er gal med min computer, for det kan da ikke være mig.......vel?

Dortheivalo sagde ...

Hej Jeg har tilladt mig at give dig en award i dag.

Dorthe sagde ...

hej har været inde og kigge gennem DortheIvalo`s blog.
Godt vi aldrig har så meget sne i Danmark,men sjovt ser det ud.det må være spændende at arbejde et andet sted.med venlig hilen Dorthe fra Slangerup